Los Angeles

19 juli 2022 - Redondo Beach, California, Verenigde Staten

Dinsdag 19 juli

Op Heathrow was het echt snikheet, het was dan ook de heetste dag ooit in Engeland die is gemeten. Het was 40.2 °c en op het vliegveld hebben ze niet echt een goede klimaatbeheersing. Misschien daarom de naam Heathrow?

Heathrow

Op de schermen met vluchtinformatie zouden we een uur voor vertrek kunnen zien welke gate we moesten hebben. Die info kwam niet, we kregen alleen 'please wait' te zien. Tot ongeveer een half uur van te voren, oen konden we zien welke gate, er stond ook bij dat de vlucht vertraagd was met een half uur😕.

Heathrow

Bij de gate aangekomen duurde het niet heel lang meer voor wij aan de beurt waren om te mogen boarden. Helaas deden onze boardingpassen het niet goed bij het scannen en moesten we even wachten. We moesten onze vaccinatie bewijzen weer laten zien en nog wat info geven. Eindelijk mochten we als bijna één van de laatste aan boord. Toen we eenmaal zaten duurde het weer een tijdje voor wij aan de beurt waren om te mogen vertrekken. Uiteindelijk vertrokken we een goed uur later dan de originele vertrek tijd.

We vlogen met Virgin Atlantic en uiteraard kampen zij ook met tekorten in personeel, er waren dus minder stewardessen aan boord. Ons werdt verzocht begrip op te brengen als alles iets langer zou duren.

VliegtuigVliegtuigVliegtuig

De vlucht verliep heel voorspoedig. Er was een ruime keuze uit films, series, docu's en nog veel meer om te kunnen kijken tijdens de vlucht. Op het scherm zaten ook spelletjes en alle info over de vlucht kon je er op vinden. Je hoefde je niet te vervelen!

Vliegtuig Heatrow-LAX

Ik had wel enorme last van mijn onrustige benen en dan is het echt om gestoord van te worden in die vliegtuigstoel. Gelukkig lukte het uiteindelijk wel om ook nog wat te slapen. Olaf was in een behoorlijk diepe slaap, ik dacht laat ik hem op tijd wakker maken voordat we de landing in zouden zetten, we moesten ook nog een douane formulier invullen. Maar Olaf had zich als een molletje in een deken verstopt en was met veel moeite wakker te krijgen!

Slapen in het vliegtuig

Uiteindelijk zijn we een half uur later dan gepland aan gekomen op LAX (vliegveld Los Angeles).

Welcome to the USA

Daar kwam ik er toen we net het vliegtuig uit waren achter dat ik mijn jasje had laten liggen. Ik mocht het vliegtuig niet weer terug in, zij zouden naar mijn stoel gaan om mijn jasje te pakken helaas konden zij hem niet vinden. Goede reden dus om een nieuw jasje te kopen😄

Bij de douane viel de drukte redelijk mee maar duurde het toch nog even voor we er door heen waren. De kinderen stonden met Olaf op 1 douane formulier maar omdat ik niet dezelfde geboorte naam heb had ik een eigen formulier. ik was bij een loket waar ze een foto van mij maakte, mijn vingerafdrukken namen, een paar korte vragen kreeg en ik al snel door mocht lopen. Olaf was met de kinderen bij een ander loket en hij kreeg heel wat meer vragen. Eenmaal er doorheen konden we gaan kijken of onze koffers ook meegekomen waren of dat die in alle chaos nog op schiphol stonden. Bij de band aangekomen zagen we direct al 1 koffer! De rest volgden snel.

Bagage

Na de koffers te hebben gehaald gingen we op weg naar buiten, al snel zagen we Frans, de vader van Olaf. Bij hem mogen wij een weekje verblijven. Na dat weekje gaat hij terug naar Nederland en gaan wij twee weken een roadtrip maken om uiteindelijk bij Olaf zijn broer in Yelm uit te komen. Yelm ligt zo een 100 km onder Seattle

We hebben aangekomen bij het huis nog even wat gedronken en gekletst.

Opa

Mike had ook wel wat in het vliegtuig geslapen maar was helemaal op, we waren dan ook al zo een 27 uur onderweg.

Mike is moe

Tijd om naar bed te gaan!

1. Timi:
    21 juli 2022
    Nouuuu, dat was spannend af en toe dus. Gelukkig zijn jullie nu goed in orde aangekomen, nu nog effe bijkomen en het feest mag beginnen. Leuk, geniet ervan! 🥳😘
  2. Marjolein Veen:
    21 juli 2022
    Gelukkig allemaal goed gekomen. Nu genieten. Hier afgekoeld en regen, goed voor de tuin. Met de katten gaat het goed. Boris is een echte knuffelkat, terwijl hij anders nooit iets van me moet hebben. Luna trekt langzaam bij. Doe iedereen de groeten en veel plezier
  3. Martine Scheffer-van Gulik:
    21 juli 2022
    Klinkt als een lange reis, nu lekker genieten!!!
  4. Fabienne:
    Scotty’s! Have fun!!
  5. Ellen Walther:
    22 juli 2022
    Ik begreep al van je vader dat we helemaal de juiste plek hadden uitgekozenom wat te eten!