Dag 29: Yelm High School

17 augustus 2022 - Yelm, Washington, Verenigde Staten

Woensdag 17 agustus

Vandaag gaan we naar Yelm High School. Ook gaan we de T-shirts weg brengen en gaan we 's avonds uit eten.

Het is niet te geloven dat onze laatste twee volle dagen vandaag zijn aangebroken, over twee dagen vliegen we weer naar huis. De tijd is echt omgevlogen!

Wanneer ik uit bed kom is het verder stil in huis. Ashanti is boven bezig in haar atelier, Mark is werken en de rest ligt nog op bed. Remi komt lekker met me knuffelen.

20220817_090956

later wordt het Ineens heel stil in huis, de stroom is uitgevallen. De airco werkt niet meer, geen wifi meer, niks. Helaas slaat de generator ook niet aan. Ashanti krijgt te horen dat het ongeveer tot 12 uur 's middags zal duren, het is nu ongeveer kwart over tien. Omdat er geen wifi is kan ik de kinderen die in het Tini House slapen niet wakker bellen, ik loop er dus maar heen.

20220814_161735 20220814_100007

Net als we zo rond half twaalf besluiten de deur uit te gaan is er weer stroom.

We gaan als eerste naar Yelm High School, Ashanti geeft daar les en ze gaat ons haar klaslokaal laten zien. In elk klaslokaal hangt een Amerikaanse vlag. Jasmine kan ook meteen een kijkje nemen op de school waar zij, als alles volgens plan verloopt, heen gaat volgend jaar. Wel fijn voor ons ook om er alvast een beeld bij te hebben.

20220817_12153720220817_12170620220817_12164520220817_12184720220817_12190420220817_123235

Na de school te hebben bekeken zijn we de T-shirts weg gaan brengen, dat was zo ongeveer nog een uur rijden. Op de terugweg hadden we helaas veel last van veel verkeer. Voor Mike altijd zeer vermoeiend zo een autorit.

20220817_130243

We zijn ook nog even gestopt voor wat ijs van Baskin and Robbins, dat was erg lekker. Ook hebben we het vlees voor op de gril gekocht, dat gaat vanavond op de bbq en zal daar 12 uur op blijven liggen. Brisket heet het, ik ben benieuwd.

's Avonds hebben wij Mark en Ashanti mee uit eten genomen naar een Italiaans restaurant. Het was gezellig en lekker, wel veel te veel. We bestelden als voorgerecht knoflook/kaas brood, we dachten we zijn met zijn zessen, doen 2 porties. Het was alleen ontzettend groot, het was het formaat van 2x een grote pizza. Het is wel helemaal op gegaan. Mark en Olaf bestelden beide een pizza van 12 inch, 30 cm. Mark kreeg hem op maar olaf niet eens. Jasmine, Ashanti en ik hadden er een van 9 inches, bijna 23 cm, en kregen die ook niet eens op. Mike had een heerlijke, grote burger met patat en heeft alles op gekregen!

20220817_204621IMG-20220818-WA0003

Morgen wordt onze laatste dag, als het goed is gaan we nog wat laatste spulletjes halen, we hebben nog steeds het spul voor Jasmine niet gevonden. Ook gaan we nog wat T-shirts maken en alvast onze spullen weer inpakken. 's Avonds eten we het vlees wat zo lang op de bbq heeft gelegen, ik ben reuze benieuwd.

1. Marjolein Veen:
    19 augustus 2022
    En hoe vindt Jasmine de school. Ik ben destijds met Ashanti die toen de cheerleaders begeleiden aantal keren meegeweest naar trainingen en wedstrijden met de schoolbus. Ja de tijd vliegt voorbij. Geniet van het vlees op de bbq. Is zalig.
  2. Ellen Walther:
    19 augustus 2022
    Jasmine vond het super interessant
  3. Je vader.:
    19 augustus 2022
    Al met al, zo te lezen een rustige , maar gezellige dag, spannend voor Jasmine om haar toekomstige school te zien. Zal wennen worden, die eenvoudige maaltijden thuis. Nog veel plezier.
  4. Ellen Walther:
    19 augustus 2022
    Niet alleen spannend voor Jasmine!