Dag 28: Nisqually National Wildlife Refuge

16 augustus 2022 - Nisqually National Wildlife Refuge, Washington, Verenigde Staten

Dinsdag 16 augustus

Vandaag gaan wij vieren met Mark op pad naar Nisqually National Wildlife Refuge, het is een natuurreservaat. Ashanti moet een bestelling T-shirts afmaken dus zij gaat niet mee.

Maar eerst ontbijten. Mijn wekker heb ik op 07.30 uur gezet, ik ga samen met Ashanti het ontbijt maken. Als ik in de keuken kom heeft zij het meeste al voorbereid, ik mag de pancakes bakken, Ashanti heeft het beslag er al voor klaar gemaakt. Het bakken van pancakes gaat vrij traag dus dat vraagt om geduld.

20220816_075551

Een uurtje later maak ik de kids wakker zodat ze kunnen komen ontbijten. Het ontbijt bestaat uit, uiteraard pancakes, worstjes, scrambled eggs en aardappels. Erg vullend en lekker.

Het zag er in de ochtend bewolkt uit maar als we aan het einde van de ochtend vertrekken is het helemaal opgeklaard. Het is ongeveer een half uur rijden naar het natuurreservaat.

20220816_123737

Het ziet er mooi uit, het is er mooi groen en er zijn ongelooflijk veel wilde bramen. We hebben er echt heel veel lopen eten.

20220816_12441920220816_12444320220816_12445220220816_125947

Op een gegeven moment kwamen we bij een hele lange brug, soort van pier.

20220816_14120220220816_132612

Op het moment dat wij er liepen was het eb, het water was er bijna helemaal weg en het rook er ook wel een beetje.

20220816_132605

We zijn helemaal naar het einde gelopen en zagen toen een Bald Eagle vliegen, dat vind ik wel heel bijzonder. Er leven er daar een aantal in het gebied. Er zater er twee in een boom, ver bij ons vandaan maar we konden het wit van hun koppen zien.

20220816_13512220220816_135127

Er zaten daar twee dames, de een had een camera met een flinke lens en de ander had een verrekijker. De dame met de verrekijker bood ons die van haar aan zodat we de vogels beter konden zien. Dat was wel heel aardig. We zagen nog iets dichterbij eentje op een paal zitten maar die vloog ook weer snel weg. We liepen weer terug en bleven nu telkens een Bald Eagel zien, er vloog er eentje over ons heen en verder landde er eentje die lang op één plek bleef. De Bald Eagel is het nationale symbool van Amerika sinds 1782.

20220816_141740

20220816_142638

Toen we weer van de pier af waren en bij de bomen liepen zagen we ook nog wat eekhoorntjes.

20220818_104217

Toen we weer met de auto onderweg waren werd Olaf heel blij, we stopten bij Dairy Queen. Daar keek hij al een tijdje naar uit, naar ijs van Dairy Queen. Mike had die dag weinig gegeten en had enorme trek en ging voor een hamburger en een ijsje. Olaf... tja wat zal ik zeggen... Toen we er weer weg gingen had hij twee bananensplits en een milkshake op!

20220816_154900

Weer thuis heb ik lopen klooien met mijn telefoon, Google geeft aan dat ik bijna geen ruimte meer heb. Ik heb heel veel oude foto's overgezet naar mijn computer en ze uit mijn Google foto's verwijderd, er kwam geen ruimte vrij. Ik heb back-up en synchronisatie uitgezet, als ik foto's uit Google foto's verwijder, verwijderd hij ze ook van mijn sd kaart. Als ik foto's maak gaan ze ook nog steeds naar Google foto's, ik snap er niks meer van. De anderen hebben ook hun eigen ding zitten doen. Ashanti was nog bezig met haar T-shirts,  Mike zat te gamen en Olaf en Jasmine keken tv.

Morgen gaan we de T-shirts wegbrengen en kijken op de school waar Ashanti les geeft.

1. Marjolein Veen:
    18 augustus 2022
    Mooi park ben ik ook geweest met Mark en Ashanti, toen woonden ze nog vlak bij de basis.
  2. Marina:
    19 augustus 2022
    Je wordt toch krankjorem van die stomme telefoons.
    Wat gaaf dat jullie die eagels hebben gezien en vast hebben kunnen leggen.
    Zag er allemaal weer heel gaaf uit.
  3. Ellen Walther:
    19 augustus 2022