Dag 3: Santa Monica pier

22 juli 2022 - Santa Monica Beach, Verenigde Staten

Vrijdag 22 juli

Weer een super goede nachtrust, wel weer vroeg wakker.

Vandaag staat Santa Monica pier, Venice beach, fietsen en strand op de planning. Soms gaat een planning iets anders...

Toen we net onderweg waren naar Santa Monica pier bedacht Olaf dat we ook wel eerst een Krispy Kreme konden opzoeken. Daar keken wij al een tijdje naar uit. Wij vinden dat ze daar echt de allerbeste donuts hebben. Ik eet nooit donuts, vind dat niet zo geweldig, Krispy Kreme zijn de enige donuts die ik wel eet. De navigatie werd daar dus op ingesteld. Moesten een heel klein stukje afwijken van de route maar dat hadden we er wel voor over. En we werden ook niet teleurgesteld!

Krispie Kreme

Krispy Kremewat waren ze toch lekker! Jasmine die echt dol is op donuts moest ons ook wel gelijk geven dat dit de lekkerste donuts ever zijn.

Na de donuts weer op weg naar Santa Monica pier. Daar de auto op een public parking geparkeerd. Bleek niet verstandig want iets verderop zat een shopping center waar het vele malen goedkoper was.

Al snel kwamen we bij de pier, hier was het gezellig  druk. Er was een groepje mannen die een soort van showtje gaven met dans, verschillende straatmuzikanten en nog wat straatverkopers. Verder wat restaurants en wat attracties. Ik wou graag in het reuzenrad.

Santa Monica Pier

Santa Monica PierSanta Monica PierSanta Monica PierSanta Monica PierSanta Monica PierSanta Monica Pier

Na kaartjes te hebben gekocht en heel even in de rij te hebben gestaan mochten we het rad in. We hebben er 7 rondjes in gezeten.

ReuzenradReuzenradReuzenradReuzenrad

Reuzenrad

Na het rad gingen we op zoek naar de bike rental die Olaf online had gevonden. Die is van een Nederlander en heeft niet al te gekke prijzen voor het verhuren van fietsen. Ons plan was om van daaruit naar Venice beach te fietsen. Helaas zijn we nooit bij de bike rental gekomen. Olaf had de verkeerde in de navigatie ingevoerd en we zijn een heel flink stuk (half uur) de verkeerde kant opgelopen. We besloten toen maar daar wat te eten en even op het strand te gaan liggen. Dan vandaag maar niet naar Venice Beach.  Voor Jasmine hebben we nog even een T-shirt gescoord, zij heeft ondanks het goede insmeren een vervelende verbrande plek op haar schouder, ze had een jurk aan waar haar schouder bloot van is en die schouder moest bedekt worden. Op het strand zijn we alle vier neergeploft en hebben even heerlijk een tijdje gelegen. Niemand wou zwemmen of zelfs maar even met de voeten in de zee. Alleen ik heb nog even natte voeten gehaald.

Mobiele eenheid

Voetjes in het water

Na het strand hebben we nog even door Santa Monica heen gewandeld, heeft Jasmine nog een flinke beker met heerlijk vers fruit gekocht en ging Mike opzoek naar Nike kleding. Hij schrok van de prijzen. Ik denk dat hij nu wel even genezen is van graag Nike willen hebben.

Terug naar Redondo Beach was het wel wat druk onderweg en nam Olaf nog een verkeerde afslag, al met al viel het reuze mee hoe lang we er over hebben gedaan.

'Thuis' aangekomen had Frans alles al klaar voor de bbq. We zijn toen bij het zwembad gezellig gaan zitten bij het vuur en hebben hamburgers en hotdogs gegeten.

BbqBbqBbq

Bbq

Mike is nog lekker in de jacuzzi gegaan en heeft zich in het zwembad ook prima vermaakt. Weer binnen nog wat verder gekletst en toen werden de ogen weer zwaar. Weer tijd om naar bed te gaan.

De kinderen hebben verzocht om een rustdag, we gaan er morgen dus een rustig dagje van maken en lekker aan het zwembad liggen.

1. Je vader.:
    23 juli 2022
    Je kunt wel een reisboek gaan schrijven. Als olaf steeds een verkeerde afslag neemt, zullen jullie heel wat extra maken, hahaha.
    Ik hoop dat alle dagen even gezellig zullen zijn. Een dikke kus van je moeder en min, natuurlijk ook voor Olaf en Jasmine en Mike ( in willekeurige volgorde.
  2. Marjolein Veen:
    24 juli 2022
    Jullie maken goed gebruik van de dagen en beleven van alles, verhalen te over