Dag 2: The Walk of fame

21 juli 2022 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Donderdag 21 juli

Na wederom een goede nachtrust weer vroeg, zo rond 06.00 uur wakker. Maar zo heb je in iedergeval iets aan je dag😄

Nadat we alle 4 hadden ontbeten en waren aangekleed zijn we in de auto gestapt en zijn we naar Hollywood gereden. Onderweg konden we af en toe al in de verte de Hollywood sign zien.

Nadat we de auto hadden geparkeerd liepen we richting 'the walk of fame', daar kwamen we al snel. We waren er nog maar net of iemand duwde een cd in Jasmine haar handen, je kan dan de qr code scannen die er op staat en dan kom je bij zijn/ haar muziek. Zo proberen ze natuurlijk aan geld te komen. Voor deze keer deden we het maar en gaven we wat geld.

Walk of Fame

We liepen iets verder over de sterren en werden alweer snel aangesproken, of we met een tour mee wouden die door Beverly hills heen gaat, rodeo drive, al die bekende plekken. Ze zouden onderweg genoeg stoppen en gelegenheid geven om foto's te maken, we zouden ook kunnen uitstappen onderweg en de tour duurde 90 minuten. Vooruit laten we 1 keer optimaal toerist spelen besloten we en gingen met de tour mee. De chauffeur van de wagen kletste er de gehele rit flink op los. Zo leerde ik onder andere dat er jaarlijks zo een 10 miljoen toeristen de walk of fame bezoeken en de enige ster die niet op de vloer ligt, maar in een muur zit, die van Mohamed Ali is.

Mohammed Ali

Verder lukte het onderweg wel om wat foto's te maken, hebben we nog wat huizen gezien van celebrities zoals Michael Jackson,

(Meer het hek gezien, niet het huis)Tour

Hugh Heffner

Tour

en Dwayne 'the rock' Johnson.

Tour

Maar hij is niet 1x gestopt om ons uit te  laten stappen...

TourTourTour

Na de tour zijn we weer verder the Walk of Fame op gegaan, zijn we wat winkels ingegaan waar Mike in een winkel een een oscar beeldje voor ons vond van parents of the year.

Oscar

Olaf had zijn grote vriend gevonden.

Olaf

Verder heb ik nog een hoop foto's gemaakt van de sterren.

Walk of Fame

Wat ik er aan heb?🤷🏼‍♀️ echt geen idee!

Natuurlijk moesten we ook nog wat lunchen. We kwamen terecht bij 25 degrees wat een klein beetje wat weg heeft van een American diner

Late lunch

en waar Mike eindelijk zijn milkshake kreeg.

Late lunch

Hij wou er al een paar dagen èèn maar op de een of andere manier lukte het telkens niet. Ik had niet heel veel trek en je kon daar ook halve porties bestellen, ik bestelde een halve portie sweet patato fries en een halve portie uienringen. Toen onze bestelling kwam schrok ik van de enorme porties die voor mij op tafel kwamen, en het waren toch echt de halve porties!

Halve porties

We hadden een vrij late lunch en moesten nu een beetje opschieten want het terrein waar de auto geparkeerd stond zou om 16.00 uur sluiten.

Onderweg naar de auto was er een winkel waar Mike eindelijk nieuwe slippers vond. Hij had wel slippers vanuit Nederland meegenomen maar het is niet normaal hoe hard die jongen groeit, zijn slippers waren 2 maten te klein!

Toen we de auto hadden opgehaald gingen we op pad om the Hollywood sign van wat dichterbij te bekijken. We reden een behoorlijke slingerende weg naar boven op en mochten op een gegeven moment niet meer verder. We reden toen nog een weg in waar we niet echt verder konden en moesten keren. Toen een andere weg in, we vonden een heel mooi plekje waar je the Hollywood sign goed kon zien.

Hollywood sign

Omdat het qua tijdstip erg druk was op de weg zijn we nog naar een shopping center gegaan, de Beverly center. Deze ligt op de rand van Beverly hills. Nou daar waren de prijzen ook naar! Jasmine zag daar bij de Zara een leuk rokje, stond al in de rij bij de kassa, keek online en zag dat diezelfde rok in NL zeker €15 goedkoper was. Ze heeft hem toen maar weer snel terug gehangen! We kwamen ook nog een vending machine tegen met cupcakes. 1 cupcake koste maar😳 $6. Die hebben we lekker in de machine laten zitten.

Cupcakes

Toen de drukte op de weg wat was afgenomen zijn we weer terug gegaan naar Redondo Beach. Daar nog wat gekletst, gegeten en weer naar bed.

1. Rene Entjes:
    23 juli 2022
    Leuk verslag van de dag.
  2. Ellen Walther:
    Dank je
  3. Martine Scheffer-van Gulik:
    23 juli 2022
    Haha! Natuurlijk de ster van 'Celine', hoe kan het ook anders!🤣😂🤣
  4. Ellen Walther:
    Uiteraard!😄
  5. Je vader.:
    23 juli 2022
    Ik ben blij dat jullie je vermaken en de manier waarop je verslag doet.
  6. Ellen Walther:
    Lukt ons goed ja🥰
  7. Marina:
    23 juli 2022
    Wat een geweldig verhaal weer. Slaap lekker en ik kan niet wachten op het nieuwe verslag.
    Liefs Mari a
  8. Ellen Walther:
    Lief, dank je🥰
  9. Margo:
    23 juli 2022
    Wat een giller is dat .. aan de ene kant heel rationeel aan de andere kant word je toch genept door de taxichauffeur 😂 wat n gekkigheid daar hé? Ik geniet van “onze” reis Ellepel😇
  10. Ellen Walther:
    24 juli 2022
    Leuk dat je met ons mee reist!