Dag 14: Oakland

2 augustus 2022 - Oakland, California, Verenigde Staten

Dinsdag 02 augustus

Vandaag staat op de planning Santa Cruz en daarna door naar Davenport voor de overnachting. Eerst ontbijten, het ontbijt was weer inbegrepen en nu is er ook echt een ontbijt. Je kan geroosterd brood nemen, wafels maken, er is yoghurt, omelet, voor ieder wat wils dus. Na het ontbijt hebben we nog even een kaart spel gedaan.

OntbijtenKaarten

We reden via Moss Landing naar Santa Cruz. In Moss Landing kan je met een boot een tocht maken om walvissen te spotten, uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om dat niet te gaan doen.

Ik blijf het overal een mooi landschap vinden. Ook gewoon omdat je altijd wel een berg op de achtergrond ziet.

OnderwegOnderwegOnderweg

We reden door naar Santa Cruz en parkeerden daar de auto. We liepen wat rond en hadden het idee dat het er vroeger beter uitzag. Het ziet er best verwaarloosd uit, je ziet aardig wat zwevers, we hadden er meer van verwacht. We zaten downtown maar misschien was dit wel het verkeerde deel van Santa Cruz?

Santa Cruz

We gingen even ergens wat eten en terwijl we daar zaten ging ik even kijken hoelang het nog precies rijden zou zijn naar het hotel.

Lunch

Ik voerde het adres in en kreeg te zien dat het nog 1 dag en 5 uur rijden zou zijn. Huh wat? 1 dag en 5 uur? Olaf gaf het adres nogmaals en ik voerde het nog een keer in. Weer hetzelfde. Bleek dat we een hotel in de kompleet verkeerde stad hadden geboekt! Het hotel dat we geboekt hebben ligt in Davenport Iowa, op 2.025 mile bij ons vandaan, wij dachten dat we hadden geboekt in Davenport Californië, 12 mile verder op...

Davenport IowaIowa

Davenport  CaliforniëCalifornië

Nu moesten we dus op zoek naar een nieuw hotel. Gezien de hotel prijzen in Davenport Californië, hebben we onze plannen maar iets aangepast en hebben een hotel geboekt in Oakland. Dat ligt aan de andere kant van de brug naar San Francisco. Niet de Golden Gate, maar de San Francisco - Oakland Bay Bridge.

Na onze late lunch zijn we nog een stukje gaan lopen en kwamen een tentje met boba tea tegen. Hier hadden ze ook nog andere smaken behalve tappioca. Niet zoals thuis met de balletjes die zo lekker poppen, maar met jelly. Dit wouden we wel proberen. Tot nu toe was dit wel de beste die we hebben gehad hier in Amerika, maar hij haalt het niet bij die van thuis.

Boba tea

Mike vond in een winkeltje nog een ring voor zijn wijsvinger dus hij ook weer happy. Toen was het wel weer tijd om de weg op te gaan naar Oakland, dat was nog zeker een uur rijden. Toen we in de buurt van het hotel waren zag de omgeving er niet al te best uit. Veel gebouwen die er gesloten uit zagen, dicht getimmerd zaten en alles zat onder de graffiti. We zagen een sloppenwijkje en veel zwervers. Het hotel lag aan de andere kant van de weg en zag er van buiten en binnen prima uit.

Hotel kamer

Na het inchecken zijn we op zoek gegaan naar iets te eten, hoewel het net 20.00 uur was, was er bijna niks meer open. We kwamen uit bij El Pollo Loco, dat is een fastfood Mexicaan en het was echt ontzettend lekker.

El Pollo Loco

Na het eten weer terug naar het hotel en naar bed. Morgen gaan we naar San Francisco en daarna door naar Napa, daar gaan we niet aan de wijn, maar wel overnachten 😉.

1. Marjolein Veen:
    4 augustus 2022
    Ja dat kan gebeuren verkeerde plek gereserveerd. Kon je dat verre hotel nog annuleren. Maar toch wat anders gevonden. Ja soms zie je hele kale en lege en vervallen buurten. Dat weet ik nog van jaren terug toen ik met mijn moeder en Annemarie was. Maar zo is er elke dag weer een gekke situatie. Veel plezier
  2. Ellen Walther:
    5 augustus 2022
    Helaas kon dat niet meer
  3. Marina:
    Oeps foutje 🤣🤣🤣🤣
  4. Ellen Walther:
    Duur foutje 😬
  5. Je vader.:
    4 augustus 2022
    Leuk om te lezen, die vergissing met de boeking. Volgens mij was het weer een leuke dag. Op naar die mooie en interessante stad San Francisco. Ik zie uit naar het volgende verslag. Kusjes.
  6. Ellen Walther:
    5 augustus 2022
    Leuk om te lezen, niet om te maken...
    San Francisco was geweldig!