Dag 5: Fietsen

24 juli 2022 - Marina del Rey, California, Verenigde Staten

zondag 24 juli

Vandaag hadden we het plan om te gaan fietsen.  Maar eerst had Olaf nog een koffie afspraak.

Olaf die hier een deel van zijn tienerjaren heeft gewoond en op school heeft gezeten had toen een vriendinnetje, Wendy, zij zaten naast elkaar in de klas. Met haar heeft hij zo af en toe nog een beetje contact en een aantal jaar geleden hebben ze elkaar een keer in Belgie getroffen. Nu we hier waren hadden ze de kans om elkaar weer te treffen. Organisatorisch was het nu even niet praktisch om met beide gezinnen bij elkaar te komen dus spraken zij af met z'n tweeën.

Toen Olaf terug kwam zijn we met twee fietsen richting de bike rental gegaan met het idee om met twee gewone fietsen en 1 tandem op pad te gaan. Helaas hadden ze geen tandems dus haalden Olaf en Mike nog 1 fiets bij het huis op (er zijn intotaal 3 fietsen bij het huis) en reserveerde ik ondertussen nog 1 rental bike.

Fietsen

Ons plan was om richting Venice Beach te fietsen. We zouden wel zien of we ook daadwerkelijk zover zouden komen. Uiteindelijk zijn we tot Marina Del Rey gekomen. Als we nog zo'n 20 minuten door zouden fietsen dan waren we wel in Venice Beach beland maar we besloten dat het genoeg was, 20 minuten worden er dan toch 40 extra want je moet ook nog terug.

Fietsen

Marina Del Rey is een haven plaats, het zag er heel gezellig uit. Er was een bandje aan het spelen en mensen stonden te dansen op straat. Net toen ik het wou gaan filmen en foto's wou maken stopte de muziek, ze gingen pauzeren. Toen we weer terug gingen fietsen waren ze nog niet terug van hun pauze.

Marina del Rey

Olaf zou Olaf niet zijn als hij niet eerst een ijsje zou halen. Het was een behoorlijk groot ijsje die hij met Mike deelde, ze moesten hem wel heel erg snel eten want hij smolt behoorlijk.

Ijsje etenIjsje eten

Er was ons verteld dat het terug fietsen wel langer zou duren omdat we wind tegen zouden hebben op de terug weg. Gelukkig was dat niet het geval, de wind was nòg niet gedraaid. We hadden wel een dag uitgekozen dat het mega druk was, weekenden zijn een stuk drukker als doordeweekse dagen. Het was super gezellig, er was een beach volleybal competitie, de hele weg roken we bbq's en er werden feestjes op het strand gehouden.

Fietsen

Op het fietspad dat best breed is lopen èn fietsen de mensen. Alleen de mensen lopen gewoon in het midden van het pad of lopen rustig met 4 mensen breed. Soms word je ingehaald en dan hoor je opeens iemand roepen "on your left". Behoorlijk chaotisch op het pad dus.

We hebben aardig wat kilometers gemaakt, ruim 32 kilometers hebben we in de benen zitten!

FietsrouteFiets route

Toen we weer "thuis" waren gingen Olaf en Jasmine nog even naar de winkel om eten te halen voor het avondeten. Dat werd heerlijke Kung Pao Chicken. Ik heb nog even alle vuile was bijelkaar geraapt en ben een paar wasjes gaan draaien.

WassenWassen

We hebben allemaal onze spullen weer bijelkaar geraapt en de reistassen weer ingepakt.

Morgen zetten we Frans af op het vliegveld, hij gaat weer naar Nederland, en wij gaan onze huurauto ophalen en dan gaat onze roadtrip beginnen! Eerste stop Las Vegas!

1. Marina:
    26 juli 2022
    Sportief dagje, en natuurlijk is Marina gezellig ;-)