Dag 7: Hoover Dam

26 juli 2022 - Hoover Dam, Arizona, Verenigde Staten

DInsdag 27 juli

Vandaag vertrekken we weer uit Las Vegas en gaan we op weg naar de Hoover Dam en vandaar door naar Flagstaff waar we overnachten om de volgende dag naar de Grand Canyon te gaan.

Vertrek

Eerst uit checken en ontbijten. Mike bestelde een breakfast burrito wat echt mega vullend was. Jasmine en ik deelde een ontbijt van pancakes, scrambled eggs, toast en bacon. Voor Jasmine waren de pancakes en bacon. Olaf nam een breakfast special. Ik ben blij dat Jasmine en ik het ontbijt deelden. Ik zal het niet elke keer meer zeggen, maar ik blijf me verbazen over de grote porties!

OntbijtenOntbijten

Na het ontbijt hoopte ik meteen te vertrekken, helaas zit ik wat dat betreft in het verkeerde gezin want er moesten nog wat winkels bekeken worden🙄. Mike kwam schoenen tegen die hij graag wou en ook nodig had. Zijn voeten blijven maar doorgroeien en zijn tenen zaten dan ook tegen de voorkant van zijn schoenen aan. Hij heeft nu maat 43!😳

Nieuwe schoenen

Olaf wou nog graag naar de M&M store dus we gingen op pad daarheen. Dachten we... Olaf dacht dat we naar links moesten, Jasmine dacht naar rechts. Olaf luisterde naar Jasmine... na een eind te hebben gelopen in de zinderende hitte kwamen we tot de conclusie dat we toch echt de verkeerde kant opgingen. We besloten om terug te gaan naar de auto en te vertrekken. We zagen, terug lopende naar de auto dat Las Vegas ook zijn eigen Walk of Fame heeft.

Walk of Fame

Maar wat heeft Vegas niet? Eigen Statue Of Liberty een Eiffeltoren en nog meer. Olaf en Mike moesten natuurlijk ook nog even maf doen voor een foto.

BellagioBellagioBellagio

Lekker de auto in, airco aan en even afkoelen! Want warm was het, het was 100 °F  (38 °c).

HeetHooverdam

Ver rijden was het niet naar de Hoover Dam. We parkeerden de auto en gingen de Hoover Dam bridge op. Van daaruit had je zo halverwege de brug een mooi uitzicht op de Hoover Dam. Je kan aan de witte band op de rotsen goed zien hoe hoog het water ooit heeft gestaan. In 2000 stond het water nog 50 meter hoger. Door de extreme droogte zakt het waterpeil steeds verder.

HooverdamHoover DamHoover DamHooverdamHoover Dam

Met de auto zijn we daarna de Hoover Dam over gereden. We hoefden niet zo perse er overheen te lopen. Toen we de Hoover Dam over waren bereikten we onze 3e staat. We begonnen in Californië, daarna kwamen we in Nevada en dan nu Arizona.

Staat 3

Ik stapte nog even snel uit voor een foto aan de andere kant van de dam.

HooverdamHoover Dam

Daarna keerden we, deze weg bracht ons niet waar we heen willen gaan. Meteen weer terug in Nevada dus, maar zo'n 10 minuten later zaten we op de weg die we moesten hebben en reden we alweer Arizona in.

Tijdens de rit naar onze overnachting was er best wat regen, kunnen ze wel goed gebruiken die regen.

Onderweg

Helaas kwamen we ook in een file terecht. Er stond een vrachtwagen met zijn voorkant in de greppel naast de weg.

In de greppel

Heeft ons behoorlijk wat extra tijd op de weg gekost.

Nadat we in het hotel waren ingecheckt hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar de kamer gegaan. Die was niet zo super. Er hing nog een gebruikte handdoek, gordijnen sloten niet geweldig, waren aan de bovenkant stuk en ik had het idee dat het er wat plakkerig was. We hadden zoiets van dit overleven we wel voor 1 nachtje. We zijn even naar een Taco Bell gegaan om wat te eten, toen terug naar de kamer en slapen. Deze nacht delen Jasmine en ik een bed. We zijn beide heel beweeglijk dus dat wordt wat.

Morgen op pad naar de Grand Canyon!

Grand Canyon!

Daarna weer overnachten in Las Vegas.

1. Marina:
    28 juli 2022
    Dit is toch wel heel wat anders, maar mooi om gezien te hebben. Slaap lekker weer.
  2. Je vader.:
    28 juli 2022
    Geweldige reis. Toen je moeder en ik in 1998 bij de Hooverdam waren stond het water dus iets hoger. Leuke foto's, vooral die met die roze hoed tussen je benen.
    Nog veel plezier. Dikke kus.
  3. Ellen Walther:
    29 juli 2022
    Hahaha ja die pet!
  4. Je vader.:
    30 juli 2022
    Erg om gelachen, pas toen ik de foto groter maakte zag ik dat het een pet was. Hahaha.