Dag 18: Portland

6 augustus 2022 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Zaterdag 06 augustus

Dit hotel vonden we niet zo super. Er zat een ontbijt bij maar die stelde niet veel voor, hoewel het nog lang geen einde was van de tijd voor het ontbijt, waren er etenswaren op, het werd ook niet meer aangevuld. Gezien de prijs die we betaalden voor het hotel viel dit hotel wel iets tegen, kijkend naar zwembad, kamer en het ontbijt. De receptie was vaak niet bemand en het duurde vrij lang voordat je te woord werd gestaan, vriendelijk waren ze wel. Ook hadden we bijna geen warm water. We waren zo wel lekker snel klaar met douchen 😄.

Vandaag rijden we naar Portland. Ook vandaag maar een korte rit, slechts zo'n 2 uurtjes.

Ja, het klinkt elke dag hetzelfde, maar... weer een mooi uitzicht met weer bergen te zien 😄. We passeerden een paar wagens vol met hooibalen, er kwam aardig wat hooi van de wagens af, kan nooit fijn zijn geweest voor de motorrijder die daar reed!

20220806_105622(1)

20220806_112020(1)

Des te dichter we bij Portland kwamen des te groener werd het, een mooie groene omgeving. Zo rond kwart over twaalf  kwamen we Portland binnen.

20220806_121339(1)

Zo rond half een waren we bij het hotel waar we pas om vier uur zouden mogen inchecken. Toch maar eerder geprobeerd en gelukkig mochten we al inchecken. We hebben onze spullen naar de kamer gebracht en zijn naar de tramhalte gegaan die tegenover het hotel ligt. Met veel moeite hebben we kaartjes uit de automaat getrokken. Het scherm was bijna niet te lezen omdat de zon erop scheen. Aan de overkant van de straat schreeuwde een vrouw naar ons dat we geen moeite moesten doen omdat er toch nooit gecontroleerd wordt. Braaf als wij zijn hebben we wel kaartjes gekocht.

20220806_131430

Eenmaal in de stad zijn we op aanraden van Mark, Olaf zijn broer, naar "Voodoo Doughnut" gegaan. Daar aangekomen stond er een aardige rij. Gelukkig ging het redelijk snel want je stond wel in de volle, hete zon.

20220806_13375420220806_134156

In de rij kon je een qr code scannen en zo alvast het menu bekijken. Voor de deur stond beveiliging met wapen. We raakten aan de prast met de man en hij vertelde ons dat hij binnenkort op vakantie naar Nederland zou gaan. Hij vertelde dat hij naar "Blankenham" gaat. Ik moet bekennen dat ik daar nog nooit van had gehoord en dat ik op moest zoeken om te kijken waar het ligt. Het was leuk dat we het menu alvast hadden bekeken, maar eenmaal binnen wisten we het al niet meer.  Gelukkig konden we onze tijd nemen. Weer buiten bleek dat er eentje die wel was afgerekend niet in de doos zat, gelukkig werd dat snel opgelost en konden we beginnen aan onze eerste donut.

20220806_14005220220806_140106

20220806_14012720220806_141526

Mike had het gehad en wou graag naar het hotel om te gaan zwemmnen. we besloten weer naar het hotel terug te gaan en dan later weer naar de stad om te eten en naar de bios te gaan.

Het was even heerlijk afkoelen in het water. Gelukkig zag het zwembad er hier prima uit en waren de bedjes bij het zwembad ook in goede staat. De avond ervoor hadden we nog een was gedraaid in de wasruimte van het hotel dus we hadden weer schone zwemkleding.

20220807_10224820220806_15445620220806_154540

20220806_165523

Weer terug in de stad zijn we de "shoppingmall" ingegaan, daar zit ook de bioscoop in. We kwamen daar een winkel tegen waar ze boba tea verkopen. Tot onze verassing hebben ze bij deze behalve tappioca ook popping boba in verschillende smaken. Hier werden wij blij van, qua smaak viel deze ook echt niet tegen.

20220806_19394120220806_194018

Olaf en Mike hadden honger en bestelden ergens nog wat noodles, Jasmine en ik hadden geen trek en zouden in de bios wel snacken. Heel slecht, maar de popcorn zou onze avondmaal wel zijn 😬. Terwijl Mike en Olaf zaten te eten zat Jasmine uiteraard weer verdiept in haar boek.

Bij de bios moesten we nog wel even wachten maar de tijd ging vrij snel. Deze bios was totaal anders als waar wij eerder waren, geen luxe stoelen dit keer. Wel gratis oneindige navulling op de popcorn en het drinken.

20220806_212829

20220806_212939

Na de film was het alweer bijna twaalf uur, mooi tijd dus om weer naar het hotel te gaan en te gaan slapen.

20220807_004110

1. Je vader.:
    9 augustus 2022
    Misschien verval je soms in herhalingen, maar het blijft een leuke en interessante reis en jullie maken iedere dag weer wat anders mee. Ik kijk uit naar het volgende verslag
    Kusjes van mij en ma.
  2. Marjolein Veen:
    9 augustus 2022
    Ja Portland is een mooie plaats. En dan op naar Mark en Ashanti. Mooie groene omgeving daar met natuurparken. Veel plezier met zijn allen
  3. Marina:
    Ik ben nu ook wel benieuwd waar Blankenham ligt 🤣🤣🤣🤣